øvelse 3 stilbill-png21-09

Rygøvelse 3 ud af 4


Klik på billedet for at se video.

Dette er rygøvelse 3 ud af 4. Jeg håber at du nu har fået afprøvet rygøvelse 1 og 2 over de seneste dage. Har du ikke været vant til at træne din nakke og ryg så vil du muligvis have oplevet lidt muskelsmerter som f.eks hvis du lige er startet på at løbe eller har været ude og bowle.

Den ømhed skyldes at din krop udsættes for noget nyt hvilket nogle gange kræver lidt tilvænning. Du skal holde øje med at din eventuelle ømhed ikke forværres for det er tegn på at du er startet for voldsomt ud med øvelserne i forhold til hvad der er hensigtsmæssigt for netop dig og din ryg.

Det er en god ide’ at lave øvelserne regelmæssigt da det optimerer dit udbytte og at du med al sandsynlighed slipper for at ømheden er der efter hver træning. Med regelmæssigt mener jeg, at du hveranden dag bør lave øvelserne. Har du af en eller anden grund ikke lavet de her rygøvelser i et par uger vil det være en god ide’ at starte træningen op igen med kun at lave 50% af den mængde øvelser du lavede inden du holdte en pause, men stadig gøre dem regelmæsigt. Derefter bør du så langsomt fylde mere på og efter 2-3 uger være oppe på den mængde du lavede inden du holdt et par ugers pause

Du kan se videoen på youtube her